IMG_2371Week 26. 27-6 t/m 3-7 Een jaar heeft 52 weken, en dat betekent dat met week 26 het jaar weer doormidden is. Time flies when you’re having fun! En fun ontbrak een beetje, aan het einde van de week. Hoe ik dit heb opgelost merk je wel als je verder leest. Verder was het een week van nadenken, een week waarin ik mezelf weer bewees mijn hoofd “leeg te kunnen lopen” waardoor ik alles weer even op een rijtje kreeg. Een week van dompers en frisse moed, en zielsgelukkig zijn om het feit dat ik met zo iets simpels als een stukje hardlopen er weer met frisse moed tegenaan kan.

Maandag 27-6.

Gymtime!!!! Bikkelen in de sportschool dus, en het was echt weer afzien. Ik besloot hier dat ik mijn schema voor kracht training wil gaan splitsen, al wist ik nog niet precies hoe ik dat aan zou gaan pakken. Omdat ik mijn loop kilometers aan het uitbreiden ben voor die halve marathon in oktober, en Nick me pittige beenspier oefeningen heeft gegeven, moet ik echt even gaan kijken hoe ik dit allemaal ga doen. Een lange duurloop en “Legday” twee dagen achter elkaar is niet wat goed voor me is.

IMG_0314

Woensdag 29-6.

Ook deze week ging ik met een licht schuldgevoel de deur uit voor mijn woensdag rondje, Sas is nog steeds geblesseerd en kan dus niet trainen. Het waaide flink, ik had geen zin, was moe, had spierpijn én moest Sas weer alleen laten. Kortom, het kostte me echt heel veel moeite om de deur uit te gaan, maar het is gelukt. Een half uurtje langer alleen thuis kan mijn kanjer gewoon, geen zin is geen reden, harde wind is er om te trotseren en die spierpijn loop ik er wel uit. En eerlijk is eerlijk, ik heb eigenlijk gewoon hartstikke lekker gelopen!

Zaterdag 2-7.

En toen werd ik wakker met zo’n enorme tegenzin! Ik moest naar de sportschool, en ik kon me er echt niet toe zetten. Alleen het idee al maakte dat ik me nog een keer om wilde draaien en verder wilde slapen. Als ik daarentegen dacht aan de duurloop die ik morgen wilde gaan doen dan werd ik wel heel erg blij! Maar die kon niet vandaag, omdat twee dagen achter elkaar naar de sportschool vanwege de zware been oefeningen geen optie is. Dus vandaan en morgen omdraaien en dan maandag weer kracht training gaat niet. Zo lag ik een tijdje tIMG_2409e piekeren, en besloot om vandaag tóch te gaan lopen, want lopen is waar ik gelukkig van wordt.

Tijdens het lopen kreeg ik een paar ideeën die mijn “probleem” helemaal oplossen. De komende gaanden ga ik op zaterdag tussen de 5 en 10 kilometer hardlopen. Op zondag naar de sportschool maar laat mijn benen met rust zodat ik op maandag mijn lange duurloop kan gaan doen. Woensdag ga ik net als anders meteen uit mijn werk 5 km lopen. Tot slot ga ik dan op donderdagochtend om 7 uur meteen naar de sportschool voor “legday”.  Dat komt neer op een keer per week extra sporten, ik zal mezelf heel goed in de gaten moeten houden of dit bij me past. Ik denk dat dit me gaat helpen om mijn laatste kilo’s kwijt te raken én me voor te bereiden voor mijn eerste halve marathon!

Zondag 3-7.

IMG_2468Vandaag dus tijd voor mijn wekelijkse portie kracht training, maar zonder beenspieren, want die heb ik morgen heel hard nodig. Het kostte me echt enorm veel moeite om de deur uit te gaan, ook vandaag had ik géén zin. Maar helaas, geen goed excuus om niet te gaan en dus vertrok ik met lood in mijn Nikes naar de sportschool waar ik me even het apenlazarus gewerkt heb. Het feit dat ik eindelijk weer met muziek kon sporten (in Hoorn raakte ik vorige maand een van mijn dopjes van mijn oortjes kwijt, en ik had nog geen tijd gehad om nieuwe te halen) maakte het wel iets makkelijker. Onder het genot van een playlist met allemaal leuke nummers van dit jaar ging het eigenlijk wel lekker, en ging ik na ruim anderhalf uur toch weer voldaan naar huis.