scheten laten tijdens het hardlopenIk ga het er ook gewoon over hebben, en ik ga het beestje ook gewoon bij de naam noemen. We hebben er allemaal wel in meer of mindere mate last van. Scheten laten tijdens het hardlopen. Eergisteren gebeurde het me weer, ik liep heerlijk in een waterig zonnetje en voelde het al opkomen. Mijn onderbuik begon te rommelen, met onderbuikgevoél had het alleen weinig te maken!

Sorry!

Meestal gaat het goed, weet ik te voorkomen dat met veel bombarie mijn lichaam zich van overtollige lucht ontdoet, maar dit keer helaas niet. En ik deed mijn best hoor, om het te voorkomen, echt! Het ergste was nog dat ik net een paar wandelaars passeerde op het moment dat er euh….wat lucht ontsnapte. Met het schaamrood op mijn kaken liep ik verder, ik hoorde nog net een van de twee heren “zohoo!”zeggen! Lachend riep ik nog even “sorry” en liep maar gewoon verder.

Wat doe je eraan?!

Ok, ik geef het toe, ik schaamde me wel een beetje, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Het is heel normaal, maar op een of andere manier rust er nog altijd een taboe op. Vreemd genoeg vind ik het helemaal niet raar als ik een andere hardloper “toeterend” voorbij hoor komen. Helemaal voorkomen kan je het niet, maar er zijn wel een aantal dingen die je kunt doen om winderigheid te verminderen. Eet rustig. Wanneer je te snel eet dan komt er zonder dat je daar direct erg in hebt, een hoop lucht naar binnen. Die lucht moet er vroeg of laat uit. Ook zijn er bepaalde voedingsstoffen zoals kool, uien, eieren peulvruchten en dierlijke eiwitten die juist voor meer winderigheid zorgen. Ook koolzuurhoudende dranken zijn niet bevorderlijk als je scheetvrij wilt lopen. Maar je kunt je er natuurlijk ook gewoon bij neerleggen dat het zo nu en dan gebeurt, en er dan maar een beetje op lachen.

Nu ben ik natuurlijk wel heel nieuwsgierig….Wat is jouw meest genante “scheetmoment”?