kerstboomEind 2015 schreef ik mijn plannen en doelen voor 2016 op. Inmiddels is het jaar bijna op de helft en leek het me wel leuk om eens te kijken hoe het met deze plannen en doelen gesteld is. Ik ben tevreden met hoe het met me gaat, al moet ik wel eerlijk zeggen dat het allemaal even anders gaat dan dat ik het in mijn hoofd had. Maar er is natuurlijk helemaal niks mis mee om je doelen bij te stellen.interval21. In 2016 ga ik verder met mijn gezonde en fitte leven. En dat doe ik ook netjes, al betrap ik mezelf er de laatste tijd wel regelmatig op dat het met eten eigenlijk wel wat beter kan. Echt afvallen wil niet meer lukken, en als ik heel eerlijk ben tegen mezelf dan denk ik dat dat wel degelijk te maken heeft met het feit dat het toch wel moeilijk is om niet terug te vallen in mijn oude gewoontes. Momenteel weeg ik 73 kilo, nog een paar kilo verwijderd van een gezond BMI. De 65 kilo wil ik niet meer halen, ik denk dat ik dan een heel ingevallen gezicht krijg. Maar dat BMI van 25 is wel iets waar ik naartoe wil werken, ik weeg dan 67 kilo. Of dat haalbaar is in combinatie met de kracht training die ik doe, en daaruit voortvloeiende opbouw van spiermassa weet ik niet. Als het me niet lukt wil ik in ieder geval rond de 70 kilo uit gaan komen.

medaille2. Door blijven trainen voor een sterker lichaam dat in oktober in staat is om de halve marathon van Amsterdam te lopen. Dit gaat goed, áls ik een keer een training oversla, dan is daar een goede reden voor. Geen zin is geen goede reden, en in zulke gevallen geef ik mezelf de spreekwoordelijke schop onder mijn kont en ga toch. Over vier maanden is het zover, dan mag ik die 21,1 gaan lopen!

 

3. 3Mijn tijden op de 5km en 10 km verbeteren tot onder het half uur en onder het uur gaat me niet lukken, dit weet ik nu al. Ik blijf netjes mijn intervallen doen, maar echt veel sneller wordt ik hier niet van. Wel gefrustreerder, en toen ik in Hoorn de 10km liep en dit op mijn gemak deed waardoor ik echt kon genieten, besefte ik me dat voor mij genieten belangrijker is dan een snelle tijd. De tijdslimiet op de halve in Amsterdam is drie uur, en zoals ik nu loop is dat voor mij haalbaar. Ook in Amsterdam wil ik vooral genieten, hem uitlopen, en dus train ik lekker door op afstand en is tijd voor mij niet zo belangrijk meer.

154. De resultaten van mijn trainingen vieren door mee te doen aan leuke wedstrijden. Check! Ik heb er 2 over geslagen, tijdens de Groet uit Schoorl run had ik een hele zware griep en niet tot hardlopen in staat. De Marikenloop heb ik niet meegelopen omdat ik de dag ervoor afscheid ging nemen van mijn oom die kort daarna zou overlijden. Mijn hoofd stond er echt niet naar om dan in Nijmegen in een feestelijke stemming te gaan lopen. De wedstrijden die ik wel liep zijn de kwart van Egmond, Circuitrun Zandvoort, Heerhugowaard Cityrun by night, Alkmaar Cityrun, Rondje Oudorp en de kwart Schutz marathon in Hoorn.

IMG_04265. Met de app “Hardlopen met Evy” gaan trainen voor de eerste 5 kilometer van mijn lieve dochter. Kindlief liep een aantal keer zelf, en besloot dat een lange duurloop niks voor haar is. In plaats daarvan besloot ze op atletiek te gaan en te gaan hordenlopen en sprinten. Helaas dus geen wedstrijden samen, maar wel wedstrijden waar ik haar kan zien vlammen. 25 juni haar eerste!

Al met al ben ik tevreden met hoe het nu gaat, al moet ik er echt wel weer om gaan denken om beter om te gaan met voeding. Maar hee, 25 kilo kwijt, dan kan het ook wel eens even wat minder goed gaan. Ik ben me er van bewust, en ik ben me er heel erg goed van bewust wat de gevolgen zijn als ik mezelf niet optijd bij elkaar raap. En 100 kilo? Dat nooit meer. Het komt wel goed, die laatste kilo’s val ik ook nog wel af.