zaterMaandag 11 januari. Ondanks dat ik gisteren de helse kwart vam Egmond heb gelopen, ben ik lekker fit. Ik besluit dus om gewoon net als iedere maandag naar de sportschool te gaan voor mijn portie kracht training. Zo gezegd zo gedaan, en het is me alles meegevallen hoe zwaar het was. Bijna twee uur op mijn gemakkie, met wat minder gewicht op aanraden van een van de trainers.

Woensdag 13 januari. Ik heb nog steeds enorme spierpijn, opstaan als ik gezeten heb is een enorme opgave. Niet verwonderlijk na de kwart van Egmond zondag, en mijn training maandag. Vandaag sla ik een training over, zei het met tegenzin. Liever was is gaan lopen, maar ik weet dat rust belangrijk is. Mijn lichaam moet gewoon herstellen.

flashback mondayZaterdag 16 januari. Ik ben strontverkouden, maar ik ga toch lopen. Bijna een week na Egmond sta ik te popelen, maar ik doe een klein rondje (grappig, wat ik nu een klein rondje noem was vorig jaar om deze tijd mijn ultieme doel om te behalen!) 5 Kilometer zwoegen met een koutje, een uitgebreid verslag van deze ronde kun je hier lezen, moe maar voldaan kwam ik terug. In de loop van dag ging ik me steeds wat fitter voelen, ik weet niet of dit nu iets met mijn training te maken heeft😉

flashback mondayZondag 17 januari. Om negen uur stond er een afspraak met mijn trainer in de sportschool op het programma. Hij heeft me weer lekker aan het werk gezet. Ik moet harder aan het werk in mijn warming up (zware heuveltraining op de fiets gedurende 17 minuten, ik had al pap in de benen nog voor ik aan mijn circuit moest beginnen!) Verder gaat de sideplank zo goed dat ik hem nu “voor het echie” mag doen. Dus niet meer op mijn knieen, maar op mijn voeten. De Swiss crunch is vervangen door de Swiss plank (mijn hémel, dat kan ik toch helemaal niet! “Nee Son, dat komt wel door het te oefenen”…..) 4 Kilo erbij bij de squats met kettlebell, 10(!) kilo erbij bij de back extension en 3,5 kilo erbij bij de row…..Ik hoop dat ik morgen nog puf heb voor een hardlooptraining…..